Vanaf vlucht 17 tot 23 werd er genavigeerd. Het leuke hieraan is dat dit eigenlijk precies dat gene is wat je later ook gaat doen. Je vliegt van een vliegveld via bakens en airway's naar een ander vliegveld. Vlucht 18 en 19 waren echt wel het hoogte punt van het IFR vliegen denk ik. Ik ben namelijk met een jongen uit m'n klas en een instructeur naar San Diego via de kust naar Los Angeles gevlogen en via Palm Springs (dat ligt weer land inwaarts) weer terug naar Phoenix. Het leuke was dat we in California echte IFR omstandigheden hadden. Namelijk dichte bewolking. Echt supervet om door die wolken naar beneden te vliegen en dan op eens vlak voor de baan te hangen om te landen. Toen we daarna weer opstegen en boven de wolken vlogen zagen we de zon ook nog eens ondergaan in de zee! Echt heel mooi om te zien, vooral omdat we hier in Arizona helemaal geen bewolking gewend zijn. Toen we in Los Angeles aankwamen vlogen we vlak langs het internationale vliegveld van de stad. Dit vliegveld is de 6e van de wereld als het gaat om het aantal passagiers. Zover als we konden kijken kwamen er vliegtuigen aanvliegen voor een landing. De nadering die we maakten voor het vliegveld waar wij zijn geland was ook gaaf, omdat die rechtstreeks over Hollywood gaat. Uit eindelijk kwamen we rond 3 uur 's nachts weer aan op het vliegveld hier.
Vandaag heb ik het laatste navigatiebeurtje gehad. Vanaf nu nog 4 vluchten examentraining en daarna de eindcheck. Als het meezit heb ik die volgende week. Als het heel erg meezit haal ik die check in één keer en dan hoef ik nog 5 vluchten + een examen. Ik hou jullie op de hoogte van de uitslagen e.d. en ik hoop tot gauw in Holland!
Sierd